
Termin:
25-26 września 2023
Miejsce obrad:
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
Centrum Dydaktyczne Wydziału Prawa i Administracji
ul. Krupnicza 33A
Program PDF
Pobierz kompletny program w wersji do wydruku (PDF)
Program - 25 września
Prof. dr hab. Armen Edigarian – Prorektor UJ ds. dydaktyki
dr Iwona Maciejowska, prof. UJ – Przewodnicząca Rady na rzecz Doskonalenia Dydaktyki Akademickiej Ars Docendi oraz Komitetu Naukowego konferencji
moderacja: dr I. Maciejowska, prof. UJ
Moderacja: mgr Agnieszka Chrząszcz
- dr hab. Anna Sajdak-Burska, prof. UJ
Indywidualne wsparcie nauczyciela akademickiego – pole teoretyczne i praktyka działania w ramach projektu Doskonałość Dydaktyczna Uczelni UJ - dr Justyna Godlewska-Szyrkowa
Jak wspierać doskonałość dydaktyczną w zmieniającym się Uniwersytecie? - dr hab. Joanna Mytnik, prof. PG
Model funkcjonowania Centrum Nowoczesnej Edukacji - Dyskusja
Moderacja: dr Tomasz Soroka
- dr hab. Anna Wach, prof. UEP / dr Joanna Furmańczyk
"Płonąć, ale się nie wypalić" – o wypaleniu zawodowym nauczycieli akademickich - dr Wioletta Dziarnowska
Wiedzotwórcza kultura organizacyjna oparta na relacjach. Raport z badań nad zmianami społeczno-organizacyjnymi związanymi z projektem realizowanym przez Centrum Doskonalenia Dydaktycznego w APS - Paulina Fietko / Błażej Raszyński
Krytyczne spojrzenie na efekty kształcenia przedmiotów humanistycznych widziane oczami studentów – przykład kierunku lekarskiego Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego - Dyskusja
Moderacja: dr hab. Anna Sajdak-Burska, prof. UJ
- dr hab. Agnieszka Dziedziczak-Foltyn, prof. UŁ / dr Adrianna Sarnat-Ciastko
Tutoring akademicki w odsłonie Mistrzów Dydaktyki 2020-2023 - perspektywa systemowa i instytucjonalna - dr hab. inż. Małgorzata Gotowska, prof. PBŚ / dr inż. Grażyna Gozdecka, prof. PBŚ / dr Dominika Muszyńska-Jeleszyńska / dr Katarzyna Kachel
"Doskonali dydaktycy na uczelniach" - czy to możliwe? - mgr Iwona Choncia
Jak włączać akademików w budowanie komplementarnego środowisko uczenia się. Sukcesy i wyzwania realizacji projektu "Doskonałość dydaktyczna uczelni" w Akademii WSB - Dyskusja
Moderacja: dr hab. Anna Wach, prof. UEP
- dr Diana Saniewska
„Ta pani doktor na wózku” – kilka uwag o wizerunku nauczyciela akademickiego z niepełnosprawnością i garść dobrych praktyk - dr hab. Hubert Kaszyński, prof. UJ
Założenia dla edukacji w organizacji uważnej na krzywdę - dr Jerzy Baradziej
Uniwersytet - gra o tożsamość i gra o adaptację - Dyskusja
Moderacja: dr hab. Joanna Mytnik, prof. PG
- dr Marek Małolepszy, prof. PŁ
Trudności i wyzwania związane z opracowaniem systemu nagród dydaktycznych dla nauczycieli akademickich - dr Agnieszka Kamisznikow
Skok na głęboką wodę. Refleksje z wdrożenia metody problemowej (problem-based learning) i metody odwróconej klasy (flipped classroom) do zajęć prowadzonych w różnych dyscyplinach na klasycznym uniwersytecie (przypadek UAM) - dr hab. Anna Sajdak-Burska, prof. UJ / dr Iwona Maciejowska, prof. UJ
Od modelu kompetencji dydaktycznych do systemu certyfikatów - droga nie tak zawiła - mgr Joanna Miłosz-Bartczak
Realizacja projektu Doskonałość Dydaktyczna Uczelni (DDU) na Politechnice Łódzkiej – kompleksowy model podnoszenia jakości kształcenia i nowe standardy w rozwoju dydaktyka akademickiego - Dyskusja
Moderacja: dr Łukasz Hajduk
- dr Łukasz Hajduk
Oblicza tutoringu w szkolnictwie wyższym - dr Kamilla Noworól
Czy mentor i tutor jest potrzebny w dydaktyce w zakresie zarządzania? - dr Aleksandra Lis
Droga od nauczania do uczenia się studentów i studentek kierunków inżynierskich. Studium Przypadku Wydziału Inżynierii Produkcji i Energetyki - Dyskusja
Moderacja: dr Grzegorz Cebula, prof. UJ
- dr Monika Franczak-Rogowska / dr hab. Joanna Kolmas
Projekt DOMINOS - nowe spojrzenie na egzaminy OSCE - dr Dorota Czerska-Andrzejewska
PBLL jako metoda pracy z wielonarodowymi grupami na wysokim poziomie języka angielskiego - dr Marek Niechwiej
Realizacja praktycznego nauczania pod kątem Wyższej Szkoły Zawodowej na przykładzie przygotowania do zawodu dziennikarza - Dyskusja
moderacja: prof. dr hab. A. Janus-Sitarz (UJ).
Rozmawiają:
- mgr Iwona Choncia (Akademia WSB)
- dr Justyna Godlewska-Szyrkowa (UW)
- dr hab. Małgorzata Gotowska, prof. PBŚ
- dr Agnieszka Kamisznikow-Machniewska (UAM)
- dr hab. Joanna Mytnik, prof. UG
- dr Marek Małolepszy, prof. PŁ
- mgr Joanna Miłosz-Bartczak (PŁ)
- dr hab. Anna Sajdak-Burska, prof. UJ
Dyskusja i podsumowanie obrad w pierwszym dniu konferencji
- mgr Agnieszka Dziadel
Fabularne studium przypadku – wykorzystanie filmu fabularnego w nauczaniu przyszłych medyków - dr Agnieszka Heba
Metody gamifikacji w kształtowaniu kompetencji matematycznych studentów - dr Jakub Lickiewicz
Researcher Mental Health - w stronę dobrostanu psychicznego naukowców - dr Iwona Maciejowska, prof. UJ
Jak wspierać rozwój kompetencji kadry kształcącej wydziałów ścisłych przyrodniczych i technicznych? - rezultaty projektu STEM-CPD@EUni - dr Iga Pawłowska
Zastosowanie tabletu jako innowacyjnego narzędzia dydaktycznego do nauczania farmakologii podczas realizacji zajęć w bezpośrednim kontakcie ze studentami - dr inż. Klaudia Proniewska
Mieszana Rzeczywistość w Edukacji Medycznej na przykładzie doświadczeń UJCM - dr Kamila Szymańska
Wyzwania w zakresie współczesnej dydaktyki akademickiej (na przykładzie Uniwersytetu Łódzkiego)