Celem Rektorskiego Funduszu Rozwoju Dydaktyki Ars Docendi, zwanego dalej „Funduszem”, jest wspieranie wdrażania i rozwoju nowatorskich projektów dydaktycznych realizowanych na Uniwersytecie Jagiellońskim (z wyłączeniem Collegium Medicum) poprzez umożliwienie rozliczenia części kosztów realizacji projektu ze środków Funduszu.
Ze środków Funduszu można dofinansować projekty dydaktyczne w zakresie:
- zakupu aparatury (wraz z oprogramowaniem) i narzędzi wspomagających proces dydaktyczny (m.in. na potrzeby wyposażenia sal wykładowych, ćwiczeniowych, laboratoriów i pracowni terenowych);
- przygotowania, wydania i opublikowania w wersji elektronicznej podręczników akademickich oraz innych publikacji służących rozwojowi dydaktyki i doskonaleniu jakości kształcenia na Uniwersytecie;
- przygotowania zajęć prowadzonych z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość;
- wsparcia czynnego udziału nauczycieli akademickich zatrudnionych na stanowiskach dydaktycznych w krajowych lub międzynarodowych szkoleniach lub konferencjach służących doskonaleniu procesu dydaktycznego i podnoszeniu jakości kształcenia na Uniwersytecie Jagiellońskim.
Projekt może być dofinansowany do wysokości 70% kosztów projektu. Pozostałe 30% powinna sfinansować jednostka.
Wniosek składa kierownik projektu poprzez wypełnienie formularza: link
Podgląd pytań, które zostaną zamieszczone w formularzu znajduje się poniżej:
- wzór formularza - zakup aparatury (wraz z oprogramowaniem) i narzędzi wspomagających proces dydaktyczny
- wzór formularza - przygotowanie, wydanie i opublikowanie w wersji elektronicznej podręczników akademickich
- wzór formularza - przygotowanie zajęć prowadzonych z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość
- wzór formularza - wsparcie czynnego udziału nauczycieli akademickich zatrudnionych na stanowiskach dydaktycznych w krajowych lub międzynarodowych szkoleniach lub konferencjach
Do elektronicznego wniosku należy dołączyć następujące dokumenty:
- Zgoda i oświadczenie - zgoda dziekana, dyrektora/kierownika jednostki organizacyjnej dla kierownika projektu na złożenie wniosku o dofinansowanie; oświadczenie o innych składanych obecnie projektach czy wnioskach o dofinansowania, a także innych realizowanych w przeciągu ostatnich dwóch lat grantach lub otrzymywanych dofinansowaniach na cele dydaktyczne; deklaracja finansowa dysponenta środków, z których będzie pokryte min. 30% kosztów realizacji projektu;
-
Opinia - opinia dziekana, dyrektora szkoły doktorskiej lub dyrektora/kierownika jednostki poza – lub międzywydziałowej na temat projektu;
-
Preliminarz kosztów - budżet projektu.
Dodatkowo w przypadku zakupu aparatury:
- Oświadczenia - zakup aparatury - o liczbie studentów/doktrantów uczęszczających na zajęcia, w ramach których projekt będzie realizowany, o liczbie posiadanych sal i laboratoriów, które będą wykorzystywane w projekcie, o liczbie i roku produkcji posiadanego sprzętu o zbliżonej funkcjonalności do sprzętu, którego dotyczy wniosek, o posiadaniu warunków niezbędnych do wykorzystania tego sprzętu lub zobowiązanie do przeprowadzenia niezbędnych remontów na koszt wnioskodawcy;
- trzy oferty sprzedawców aparatury lub materiałów dydaktycznych ważne w dniu składania wniosku; wymóg nie obowiązuje w przypadku, gdy istnieje tylko jeden producent lub sprzedawca aparatury lub materiałów dydaktycznych, których wniosek dotyczy, lub gdy zakup objęty jest obowiązującymi umowami ogólnouczelnianymi na dostawy dla Uniwersytetu.
Dodatkowo w przypadku wydania publikacji:
- dwie recenzje sporządzone przez nauczycieli akademickich posiadających tytuł naukowy lub stopień naukowy doktora habilitowanego w dyscyplinie, której podręcznik/publikacja dotyczy, z tym że przynajmniej jedna recenzja winna być sporządzona przez osobę, która nie jest zatrudniona na Uniwersytecie; ewentualne koszty recenzji nie są finansowane w ramach projektu;
- trzy oferty na wydanie podręcznika lub innej publikacji, ważne przez co najmniej jeden miesiąc od daty złożenia wniosku.
Lista dofinansowanych projektów
Akty prawne
Dokumenty do pobrania - załączniki do wniosku
Preliminarz kosztów - budżet projektu;
Zgoda i oświadczenie - zgoda dziekana, dyrektora/kierownika jednostki organizacyjnej dla kierownika projektu na złożenie wniosku o dofinansowanie; oświadczenie o innych składanych obecnie projektach czy wnioskach o dofinansowania, a także innych realizowanych w przeciągu ostatnich dwóch lat grantach lub otrzymywanych dofinansowaniach na cele dydaktyczne; deklaracja finansowa dysponenta środków, z których będzie pokryte min 30% kosztów realizacji projektu;
Opinia - opinia dziekana, dyrektora szkoły doktorskiej lub dyrektora/kierownika jednostki poza – lub międzywydziałowej na temat projektu;
Oświadczenia - zakup aparatury - o liczbie studentów/doktrantów uczęszczających na zajęcia, w ramach których projekt będzie realizowany, o liczbie posiadanych sal i laboratoriów, które będą wykorzystywane w projekcie, o liczbie i roku produkcji posiadanego sprzętu o zbliżonej funkcjonalności do sprzętu, którego dotyczy wniosek, o posiadaniu warunków niezbędnych do wykorzystania tego sprzętu lub zobowiązanie do przeprowadzenia niezbędnych remontów na koszt wnioskodawcy.
Skład Rady Funduszu
Kontakt
Biuro Doskonalenia Kompetencji
Centrum Wsparcia Dydaktyki
Uniwersytet Jagielloński
ul. Ingardena 6, p. 0.24
30-060 Kraków
Agnieszka Radwan
tel. +48 12 663 2630
Agnieszka Piziak
tel. +48 12 663 2636
e-mail: ars.docendi@uj.edu.pl