Informacje ogólne
Warsztaty dydaktyczne Ars Docendi służą wspieraniu początkujących nauczycieli akademickich oraz doktorantów UJ w rozwijaniu kompetencji dydaktycznych. Warsztaty prowadzone są przez doświadczonych dydaktyków UJ niemal ze wszystkich wydziałów, co dodatkowo wprowadza do zajęć kontekst interdyscyplinarny. Uczestnicy warsztatów mają możliwość zapoznania się zarówno z najnowszymi trendami w stosowanych współcześnie metodach i narzędziach dydaktycznych, jak i uzyskania wsparcia w rozwiązywaniu trudnych sytuacji ściśle związanych z pracą nauczyciela akademickiego. Do najczęściej stosowanych metod wykorzystywanych podczas zajęć można zaliczyć: metodę przypadków, prezentacje, dyskusje, gry dydaktyczne, krótkie wykłady, autorefleksję, odgrywanie scenek itp.
Oferta warsztatów opracowywana jest na każdy semestr przez Radę na rzecz Doskonalenia Dydaktyki Akademickiej "Ars Docendi".
Cel i udział
Cel warsztatów: warsztaty Ars Docendi służą zdobywaniu, poszerzaniu i aktualizacji wiedzy w zakresie dydaktyki akademickiej oraz doskonaleniu umiejętności potrzebnych do wykonywania zawodu nauczyciela akademickiego.
Uczestnictwo w warsztatach: dobrowolne. Chętni nauczyciele akademiccy oraz doktoranci mogą wziąć udział w jednym lub w wielu wybranych kursach po uprzedniej rejestracji.
Na kursy modułowe zapraszamy doktorantów, którzy ukończyli kurs podstawowy w ramach warsztatów Ars Docendi UJ lub przygotowania dydaktycznego na macierzystych wydziałach.
Zapisy
- Doktoranci - przez system USOSweb lub za pomocą formuarza (w zależności od kursu) w terminach podanych przy poszczególnych kursach. O przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń. Liczba miejsc jest ograniczona.
- Nauczyciele akademiccy - za pomocą formularza. O przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń, liczba miejsc jest ograniczona.
- Zapisy na szkolenia z pracy na platformie zdalnego nauczania Pegaz przyjmowane są bezpośrednio w Centrum Zdalnego Nauczania UJ.
Zaliczenie i punkty ECTS
- Informacje na temat warunków zaliczenia i puktów ECTS znajdują się w sylabusach poszczególnych kursów.